Miről van szó?

A Codemasters™ F1 Online: The Game™ autós játékának magyar közösségi oldala, legfrissebb hírekkel, magyar nyelvű bemutatókkal. Légy te is a magyar közösség része!

Magyar játékosok

Kérem az aktív játékosokat, hogy az f1online@indamail.hu címre küldjék el a játékban használt nevüket és csapatuk nevét, hogy a listában megjelenhessen.

JátékosnévCsapatnév
flag_small.png nistv4n N'Team Hungary

Címkék

Archívum

9

júl

A csapat lelke a központ, angolosan Headquarter. Itt folynak a kutatások, fejlesztések, munkásaink éjt nappallá téve dolgoznak az autón, hogy a következő versenyen legyen esélyünk meghódítani a dobogó legfelsőbb fokát. Néhány alkalmazott feladata a csapat imázsának fenntartásra, és persze a HR feladatokat se felejtsük el, hisz ennyi munkást kézben kell tartani. Feladatunk nem egyszerű, irányítani kell a dolgozókat, követni a fejlesztéseket, beosztani a pénzt, mindemellett a kocsit naprakészen tartani. Nézzük a lehetőségeinket!

A játék megjelenése előtt megszellőztetett hírek alapján sokan egy vérbeli menedzser játék érkezését várták - nos ők bizonyára csalódtak, mivel itt nem elég állítgatni, próbálgatni, versenyezni is kell. Egyedüli mentőöv számukra a HQ rész. Bár a konfigurálhatóság erősen korlátozott - valójában kimerül a különböző komponensek vásárlásában és fejlesztésében, egy kis menedzseri szerephez juthatnak az erre vágyók a csapat háttérközpontjának fejlesztése során.

Maga a központ egy város szélén található, összesen 4 épületkomplexum alkotja. Körülöttünk szép zöld övezet, az infrastruktúra tökéletes, minden vezető és dolgozó álma egy ilyen központba érkezni nap mint nap. A feladatunk pedig látszólag egyszerű - a kezdetben csak 1 épülettel rendelkező komplexumok összes részegységének felépítése. Ez sok pénzt és időt fog felemészteni, a szó szoros értelmében. Nézzük tételesen, mi is ez a 4 nagy egység, és melyiknek mi a szerepe a csapaton belül!

Research & Development, röviden R&D, magyarul kutatási és fejlesztési csoport feladata, hogy hosszadalmas és fárasztó kutatómunka során egyre jobb és hatékonyabb komponenseket találjanak ki. Ehhez úgynevezett blueprint-eket, műszaki rajzokat készítenek, amik a komponens tulajdonságait, paramétereit tartalmazzák. Minden komponens legyártása egy blueprint-el kezdődik, amiket az egyes kifejlesztésével tehetünk elérhetővé. Épületei:

  • Primary R&D: központi épület, nincs szükség a felépítésére. Tömve irodákkal, tesztelő laborokkal, és 10 alkalmazottal.
  • CFD - Computational Fluid Dynamics: e misztikus név mögött egy R&D kiegészítő épület található, mely szerepe az aerodinamikai fejlesztések tesztelésének megkönnyítése, bővítve az emberi erőforrásainkat 15 fővel.
  • Design Office: Mérnökeink számítógépes technológia segítségével ötvözhetik a design és praktikum fogalmát, a frissen munkába álló 15 fővel együtt.

Production a gyártásért felelős részleg, itt az elképzelt műszaki rajz kézzel fogható formát ölt, melyet aztán felhelyezhetünk a kocsira. Bizonyos komponensek megkövetelik a gyártósor fejlesztését, ilyenkor nem elhanyagolható összegért fejlesztenünk kell a gyártást, de a pénzáldozat meg fog térülni előbb, utóbb. Épületek:

  • Central Production: főépület, benne a minimálisan szükséges gyártási eszközökkel és 10 lelkes dolgozóval.
  • Machine Shop: Az igazi férfi munka itt zajlik, mennek a CNC gépek, fúrók, hegesztők, melyekre 10 munkás jut.
  • Machine Shop Expansion: Ha nem elég az előző épület kapacitása, akkor bővítsük ki! Így további 15 munkás kerül a csapatunk kötelékébe.
  • Advanced Materials Facility: A bonyolult és egzotikus alkatrészek gyártása itt zajlik, 10 hozzáértő ember kezei között.

Commercial Department a kereskedelmi részleg, hisz mit ér a jó munkás és tehetséges mérnök, ha nincs pénz a munkájára? A pénzek, szponzorok kezelése, a HQ karbantartása mind ide tartozik, így ezen részleg fejlesztéseiről se feledkezzünk meg.

  • Main Commercial Building: Alapépület, alkalmas ellátni a csapat alapvető szponzori és financiális ügyeit a benne dolgozó 15 fő segítségével.
  • Marketing: Senkinek sem kell bemutatni a marketinges osztályt, a csapatról formált képet építik, mind a rajongók, mind a gyártók felé. Mindehhez 20 alkalmazottat is kapunk.
  • Merchandising: Még egy ilyen csapatnál is szükség van bizonyos szintű kereskedelemre, még ha ez csak a márkanévre, brand-re is vonatkozik. A megfelelő bevételek produkálását további 20 fő segíti.
  • HR: A munkásaink száma folyamatosan nő, de hogy mindig a legjobb munkaerőt válasszuk, a frissen felvett 35 HR kolléga a felelős. Az örök kérdés azonban fennáll, őket ki választja ki?

Race Crew, a HQ talán egyetlen, külsősök által is látható része. Ők utazzák át velünk az egész világot, hogy a versenyhétvégén segítsék a pilótát - box utca tagok a gyors kerékcseréért, mérnökök a telemetria adatok elemzéséért, szerelők a hibáink korrigálása érdekében.

  • Main Race Crew Building: A csapat központjában 15 fő élőben követi a versenyeinket, a begyűjtött és elemzett telemetriai adatok alapján pedig tovább finomítják az előzőleg kifejlesztett komponenseket.
  • Vehicle Bay: Itt zajlik az autó átvizsgálása futamok után, esetleges javítását is itt lehet eszközölni. Nem árt a boxutcában dolgozó szerelőket sem tesztelni, itt ezt is megtehetjük. Minderre 10 alkalmazottat kapunk.
  • Race Day Trucks: A versenyek szerte a világban találhatók, így kell pár kamion, ami az autókat és a csapatokat elszállítja egyik helyről a másikra. A luxuskamionok nem nélkülözik a high-tech cuccokat, 15 fő feladata pedig ezek biztosítása.

Bár a háttérsztori jól ki van találva, ami játékosként minket érint, az ennél jóval kevesebb. A fent említett épületek mindegyikét fel kell építeni, ha haladni szeretnénk a játékkal, hisz sok komponens csak akkor fejleszthető, gyártható le, ha a szükséges épületek rendelkezésre állnak, és van elég alkalmazottunk, aki végrehajtja a munkát. Egy épület felhúzása eltarthat akár 2 napig is, a pénzt azonnal elviszi, a munkásaink viszont az építkezés ideje alatt le vannak foglalva, így nem használhatók alkatrész fejlesztésre. Ha azonban kész, akkor visszakapjuk a lefoglaljuk munkásokat, plusz az épülettel járó további alkalmazottakat is, akiket azonnal bevonhatunk további fejlesztésbe.

Az épületek fejlesztésével további, hatékonyságot növelő jutalmak, Perks-ek is feloldódnak. Ahhoz, hogy az általuk kínált jutalmak érvényre jussanak, úgynevezett Development Point-okat kell beváltani rájuk. Van, melyikhez csak egy, de olyan is akad, amihez egyenesen 4 DP kell. Érdemes okosan gazdálkodni a DP-vel, mivel csak szintlépéskor kapunk belőle, általában egyet, de előfordul, hogy többet is. A perks-ek használata segíthet a céljaink elérésében, egy részük komponensek fejlesztési költségeit csökkenteni, egy másik a munkásaink számát bővíti, találni azonban olyat is, mely a versenyek utáni jutalmakat turbózza fel bizonyos mértékben.

Hogy értelmet is nyerjenek az épületek, nézzük át a HQ másik nagy területét, a komponenseket. Az egyes komponensek típusok (első szárny, hátsó szárny, fék, felfüggesztés, stb.) összes változata megtalálható itt. Minden változat egy adott szinten használható ( D, C, B, A), általában választási lehetőségünk is van az egy szintre készíthető változatok között. Mielőtt a fejlesztést megkezdjük, meg kell róla bizonyosodni, hogy minden előzetes feltétel teljesült. Feltétel lehet egy autó szint elérése, egy fejlődési szint elérése, szükséges épületek megléte, elég szabad ember és pénz a fejlesztésre. Ha ez mind adott, akkor elsőként ki kell fejleszteni a blueprint-et, melynek elkészültével kezdhetjük magát a komponenst kifejleszteni. Néhány komponenst a Race Crew segítségével tovább tökéletesíthetünk, ezzel javítja a tulajdonságait. Ennek lehetőségét egy kis csillag jelzi a komponens kis képén. A játék elején még olcsóbbak az egyes komponensek, ám a B és A kategóriás komponensek több millió dollárba kerülnek.

Látható, hogy a fejlesztéseknek elsősorban a pénztárca fog határt szabni, a komponens árak nagyobb mértékben növekednek, mint a versenyeken kapott jutalmak. Ez biztosítja azt, hogy a játék végigvitele eltartson egy ideig - persze ettől még kevésbé unalmas nem lesz ez a rész. A komponensek kézi állítása pedig minden bizonnyal hiányzik a hardcore játékosok számára.

süti beállítások módosítása