Miről van szó?

A Codemasters™ F1 Online: The Game™ autós játékának magyar közösségi oldala, legfrissebb hírekkel, magyar nyelvű bemutatókkal. Légy te is a magyar közösség része!

Magyar játékosok

Kérem az aktív játékosokat, hogy az f1online@indamail.hu címre küldjék el a játékban használt nevüket és csapatuk nevét, hogy a listában megjelenhessen.

JátékosnévCsapatnév
flag_small.png nistv4n N'Team Hungary

Címkék

Archívum

12

júl

119498958977780800stop_sign_right_font_mig_.svg.med.pngA legnagyobb problémát jelenleg a folyamatosan ütköző, lökdösődő, ezzel mások versenyét tönkretevő játékosok jelentik. Sokan tapasztalhattátok már az érzést, mikor a harmadik-negyedik helyről egy hátulról, padlógázzal a kanyarba érkező ellenfél a kavicságyba lök titeket, ezzel elrontva a teljes versenyt. Előzni szeretnétek, de egyenes úton rátok húzza a kormányt, és ezzel lelassít, leszorít az útról? A tovább után felvetek néhány megoldást és ezek ellenérveit is, ezen kívül várom a ti meglátásaitokat is a hozzászólásokban!

A megoldás keresése során tisztában kell lennünk azzal, hogy nem minden ütközés jelent megbocsájthatatlan bűnt. Versenybalesetek vannak, a pozíciónkat nem tilos védeni. Sokan felháborodnak akkor is, ha valamely kanyarban az előttük lassabban közlekedő játékos nem engedi el őket, esetleg zárja az ideális íveket. Ez azonban nem káros a játékra nézve, sőt érdekes és izgalmas harcokat is hozhat. Ha gyorsabb az autó és jobb a sofőr is, akkor minden bizonnyal meg tudja majd előzni a lassabb ellenfelét. 

A játék készítőinek viszont nehéz olyan szabályrendszert kidolgozni, amivel kiszűrhető a szándékosság. Ráadásul, az egérrel történő irányítás miatt sok esetben nem is direkt történnek a hirtelen irányváltoztatások. Nézzünk néhány megoldási alternatívát felületesen, pró és kontra.

  • Ne legyen az autók között fizikai kontaktus, szellem autók körözzenek a pályán: Az ütközés problémáját maximálisan megoldja, viszont elveszik a kihívás. Valójában egy 24 fős Time Trial-t mennénk, melyben valljuk be, nincs sok izgalom. 
  • Ütköző autót visszadobni egy pálya egy adott részére (mint kanyarlevágás esetén): Nem rossz megoldás, ám mi történik akkor, ha azért mentünk neki valakinek, mert az előttünk indokolatlanul nagyot fékezett? Ezzel a riválisunkat könnyű magunk mögött tartani.
  • Ütköző autóból legyen szellemautó: Ezzel csak megkönnyítjük a dolgát, hogy többet előznie se kelljen, végigmehet az egész mezőnyön könnyedén.
  • Ütköző autósnak pénz és XP levonás: Ebben az esetben főként érdekes kérdés, hogy ki ütközött?
  • Autókba törésmérő, mely ha eléri a 100%-ot, vége a versenyének: Előfordulhat, hogy akik ütköznek, azok nem esnek ki, mi viszont igen, mert öten is belénk jöttek. Frusztráló lenne.
  • Ütközések számolása futam közben, majd a végén ezek alapján időbüntetés a játékosnak: Továbbra is kérdés, ki a hibás?

Látható, hogy a probléma két részből áll. A megfelelő szankció kiválasztása fontos kérdés, de nem a legnehezebb. Azt eldönteni, hogy ki volt a hibás egy balesetben, mindezt azonnal, a verseny közben, nagyon nehéz. A valódi versenyeken is külön vizsgálóbizottság dönt az ügyekben, akik minden esetet egyenként megvizsgálnak, és hoznak döntést - mely még így is gyakran kifogásolható. Legkézenfekvőbb megoldás az lenne, ha mindenki törekedne a tiszta játékra. Ti mit gondoltok a problémáról?

süti beállítások módosítása